Jaarbeurs

[pdf-embedder url=”https://omgevingswetuitleg.nl/wp-content/uploads/2017/05/JB_INF1_ErgernissenVervelendGedrag_Locked.pdf”] Bekijk meer infographics

Opdrachtgever:
Jaarbeurs

Onderwerp:
Ergernissen vervelend gedrag

Stijl:
Standaard Infographic

Opdracht: 
Voor de Motorbeurs in Utrecht vroeg de organisatie Jaarbeurs om de meest voorkomende ergenissen van motorrijders op een rijtje te zetten. Middels een standaard infographic krijgen de beursgangers de top 5 ergenissen gecommuniceerd.

De Cooler Blog

Schrijf je in en blijf op de hoogte. Kies de blog e-mails die je wilt ontvangen:

De uitvoering

Om het Nationaal Preventieakkoord bondig, doeltreffend en duidelijk te communiceren, is er gekozen voor onze maatwerk infographic. Hierbij wordt per thema de doelstelling en wijze waarop deze wordt bereikt omschreven en gevisualiseerd.

In het design is gekozen om middels details een kleurrijke illustraties de tekst te verrijken, bijvoorbeeld met de olievlekken en het motorwieltje. Met een vleugje humor worden de karakters op luchtige wijze gevisualiseerd in herkenbare situaties, zodat het algehele plaatje simpel en vermakelijk is om te consumeren voor je doelgroep.

De infographic loopt wat langer door, waardoor het geen standaard formaat heeft, maar wel super effectief is voor online gebruik. Vooral binnen e-mailmarketing, als visuele ondersteuning op de website en in de vorm van zoekmachine ads. Ondanks dat de infographic een lengte heeft, draagt het staande formaat ook bij aan de mobielvriendelijkheid wanneer je het online inzet.